“Parunāsim” ir klientu servisa vēstniecības “Sonido” sociālais projekts, kas darbojas katru darba dienu 11 rītā līdz septiņiem vakarā latviešu un krievu valodā. Zvanot uz telefona numuru 26564564, cilvēki var parunāties. “Mēs būsim atbalsts tiem, kas svētkos paliks vieni, kam būs pilna sirds un vēlme padalīties ar savām sajūtām, turklāt ne tikai bēdīgajām, bet arī priecīgajām. Mums zvana arī, lai dalītos savā priekā par ikdienas norisēm, redzētām teātra izrādēm un izlasītām grāmatām. Aug arī pieprasījums pēc lasīšanas priekšā un kopīgu krustvārdu mīklu risināšanas. Tādēļ plānojam šo ieviest arī kā pakalpojumu, kuru var iegādāties un uzdāvināt saviem vecākiem, vecvecākiem, radiniekiem un jebkuram citam cilvēkam, kuram vēlas izrādīt savu atbalstu,” stāsta Inga Muižniece, klientu servisa vēstniecības “Sonido” valdes locekle.

Pirms gada “Parunāsim” mēnesī saņēma 40 zvanus, bet šobrīd ik mēnesi tie ir 400 līdz 480 zvani ar sarunas ilgumu līdz 40 minūtēm. Viņa secina, ka cilvēki lēnām ir pieņēmuši, ka kāds ar viņiem vēlas vienkārši aprunāties, uzklausīt un pieņemt viņus tādus, kādi viņi ir. Tāpēc I. Muižniece Ziemassvētku periodā aicina ikvienu, kam ir vecāki, vecvecāki un citi radinieki, piezvanīt un aprunāties, vai, ja ir iespēja, aizbraukt ciemos. “Lai cik banāli tas neskanētu, ļoti skaudri sajūtam, ka vecāka gada gājuma cilvēkiem ļoti būtiska ir savu tuvinieku klātesamība,” norāda I. Muižniece.

Nesen projekta “Parunāsim” vadītāja I. Muižniece saņēma Eiropas sociālās integrācijas uzņēmumu sadarbības tīkla (European Network of Social Integration Enterprises – ENSIE) balvu WISE Awards. “Šis apbalvojums bija ļoti nozīmīgs tieši tādēļ, ka Eiropā līdzīgas idejas nav realizētas, kā arī tas, ka projekts ir īstenots, neiesaistot ziedotāju naudu,” viņa teic. Inovācija šajā gadījumā izpaužas veidā, kā tiek realizēta ideja: daļa peļņas no biznesa klientu apkalpošanas tiek novirzīta sociālajam projektam “Parunāsim”, kur ir nodarbināti cilvēki ar kustību traucējumiem un tiek sniegts pakalpojums vientuļiem cilvēkiem. Tādējādi tiek veicināta nodarbinātība un mazināta vientulība sabiedrībā. “Protams, šobrīd vēl ir grūti novērtēt ietekmi, bet zvanu daudzums liecina par to, ka pakalpojums ir ļoti nepieciešams Latvijas sabiedrībai. Balva arī iedvesmoja to turpināt ne tikai Latvijas, bet jau virzīties arī Eiropas līmenī. Šobrīd runājam ar Austrijas un Dānijas pārstāvjiem par projekta realizāciju pie viņiem,” saka I. Muižniece.

Pilnu interviju ar I. Muižnieci lasi Dienas Bizness mājaslapā.

 

Sazinies ar mums